Нова українська школа

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.

НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

Докладніше про зміни

Реформу НУШ розраховано на роки, адже неможливо швидко змінити освітню традицію, що плекалася в Україні протягом десятиліть. Проте зміни вже розпочались, і Міністерство освіти і науки робить усе, аби вони були невідворотними.

Зокрема, у вересні 2017 року було ухвалено новий Закон “Про освіту”, який регулює основні засади нової освітньої системи, а у лютому 2018 року Кабінет Міністрів затвердив новий Державний стандарт початкової освіти. На черзі – ухвалення нового закону “Про загальну середню освіту”, який більш детально розкриє зміни, закладені реформою.

Новий Стандарт початкової освіти з 2017/2018 навчального року успішно проходить апробацію у 100 школах по всій Україні. З 2018/2019 навчального року за цим стандартом розпочали навчання першокласники по всій Україні.

Новий Стандарт початкової освіти передбачає, що вчителі мають працювати за іншими підходами, тому протягом 2018-2019 років відбувається масштабне перенавчання вчителів початкової школи. Вони проходять як дистанційне навчання (онлайн-курс на освітній платформі EdEra), так і очні сесії, в межах яких спеціально підготовлені тренери закріплюють знання педагогів на практиці.

Також у 2019 році стартував пілот з добровільної сертифікації вчителів, мета якого – виявити та стимулювати вчителів з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.

У 2019 році на зміну процедури атестації шкіл, що мала виключно наглядово-контрольні функції, прийшов Порядок проведення інституційного аудиту, який має стати інструментом підтримки закладів. На допомогу директорам шкіл Державною службою якості освіти розроблено Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО.

Основні засади реформи шкільної освіти та орієнтовний графік впровадження реформи викладено в Концепції Нової української школи. (English version). Там ви знайдете інформацію про цінності реформи (як-от орієнтація на учня, педагогіка партнерства, справедливе фінансування тощо), основні компетенції та візію, яким має бути випускник НУШ. Коротко про це також можна прочитати нижче.

Також для інформування про перебіг реформи та її ключові позиції Міністерством освіти і науки у партнерстві з громадською організацією «Смарт освіта» було створено сайт «Нова українська школа».

ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ УЧНІВ?

Ключова зміна для учнів стосується підходів до навчання та змісту освіти. І ми у МОН переконані, що це – головне. Адже мета НУШ – виховати інноватора та громадянина, який вміє ухвалювати відповідальні рішення та дотримується прав людини.

Замість запам’ятовування фактів та понять учні набуватимуть компетентностей. Це – динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність. Тобто формується ядро знань, на яке будуть накладатись уміння цими знаннями користуватися, а також цінності та навички, що знадобляться випускникам української школи у професійному та приватному житті.

Список компетентностей, яких набуватимуть учні, уже закріплено законом «Про освіту». Він створювався з урахуванням «Рекомендації Європейського Парламенту та Ради Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя» (від 18.12.2006 р.):

• вільне володіння державною мовою;

• здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

• математична компетентність;

• компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

• інноваційність;

• екологічна компетентність;

• інформаційно-комунікаційна компетентність;

• навчання впродовж життя;

• громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

• культурна компетентність;

підприємливість та фінансова грамотність.

Державні стандарти можуть розширювати цей список.

Спільними для всіх компетентностей є так звані наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Щоб набувати компетентностей, школярі навчаються за діяльнісним підходом – тобто частіше щось роблять замість того, щоб просто сидіти за партами і слухати вчителя. Концепція НУШ пропонує також впроваджувати інтегроване та проєктне навчання. Це сприяє тому, що учні отримують цілісне уявлення про світ, адже вивчають явища з точки зору різних наук та вчаться вирішувати реальні проблеми за допомогою знань з різних дисциплін.

Міністерством розроблено нову модель оцінювання учнів у межах Нової української школи. Тепер замість звичних табелів у кінці року учні перших класів отримують Свідоцтво досягнень. Оновлена модель ґрунтується на формувальному оцінюванні, яке дає можливість зробити висновки саме щодо процесу навчання, а не тільки результату (кількості помилок) та поступу учня.

А ще реформа – це про освітнє середовище. І це, насамперед, не техніка чи меблі. Хоча завдяки децентралізації фінансування шкіл збільшилося, і в багатьох навчальних закладах поступово оновлюється матеріально-технічна база.

Зміна освітнього середовища – це зміна ставлення до дитини: повага, увага до неї та прагнення знайти оптимальний спосіб для її ефективного навчання. Саме такою є Нова українська школа.

ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ?

Учитель – це людина, на якій тримається реформа. Без неї чи нього будь-які зміни будуть неможливими, тому один з головних принципів НУШ – умотивований учитель. Це означає, що наша мета – сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його соціальний статус.

Щоб навчати по-новому, вчитель повинен отримати свободу дій – обирати навчальні матеріали, імпровізувати та експериментувати. Цю свободу дає новий закон «Про освіту».

Міністерство освіти і науки пропонуватиме типові навчальні програми, проте будь-який учитель чи авторська група може доповнювати їх або створювати свої. Учитель тепер обмежений лише Державним стандартом. У цьому документі окреслено результати: що мають знати та вміти учні, закінчивши певний етап навчання. Натомість, як дійти до цих результатів, учитель визначатиме сам.

Учитель, який отримав свободу навчати, має отримати й свободу навчатися. І ця свобода теж передбачена реформою. Має запрацювати принцип «гроші ходять за вчителем»: педагоги зможуть підвищувати кваліфікацію за державні кошти не лише в Інститутах післядипломної педагогічної освіти, а й в обраних самими педагогами організаціях. Є лише дві вимоги: за п’ять років підвищення кваліфікації має скласти 150 годин, а навчання має відбуватись щорічно.

А щоб вмотивувати вчителів ще й фінансово, міністерство запровадить сертифікацію. Це добровільна перевірка, проходження якої надасть учителям 20% надбавку до посадового окладу та звільнить від атестації. На початку 2019 року стартував пілотний проєкт сертифікації вчителів початкових класів, у якому беруть участь понад 800 педагогів з усієї України.

ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ АДМІНІСТРАЦІЇ ШКІЛ?

НУШ – це відповідальна школа, і ми переконані, що навчальні заклади повинні отримати більше свободи дій. Адже відповідальність та свобода йдуть пліч-о-пліч.

Тому закон “Про освіту” передбачає кадрову автономію. Тепер директор школи може самостійно призначати своїх заступників, приймати на роботу та звільняти педагогічних працівників.

Окрім того, керівників шкіл (як і вчителів) уже приймають на роботу за строковим контрактом. Директор школи обирається за конкурсом. Одна людина зможе бути на цій посаді не більше двох термінів по 6 років (якщо особа призначається на цю посаду вперше, перший термін складатиме 2 роки). Після цього така людина зможе обіймати інші посади в цій школі або ж брати участь у конкурсі директорів у іншій школі.

ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ БАТЬКІВ?

Один із принципів Нової української школи – партнерство, у тому числі – між школою та батьками. Батьки можуть створювати свої органи громадського самоврядування, а отже – впливати на освітній та виховний процеси.

Відтепер батькам легше контролювати фінанси школи. Усі навчальні заклади, які отримують публічні кошти (це, наприклад, бюджетні кошти та благодійні внески), зобов’язані оприлюднювати свій кошторис та інформацію про витрати. І батьки тепер можуть здійснювати перерахування благодійних внесків цілеспрямовано на школу, а не збирати готівкові кошти, які дуже складно обліковувати.

Співпраця між усіма учасниками освітнього процесу – учителів, учнів, адміністрацій та батьків – наріжний камінь, який допоможе досягти всіх інших результатів. Адже тільки так можливо втілити головну мету: змінити освітнє середовище, впровадити навчання для життя.

І врешті – зробити українську школу відкритою, цікавою та сучасною.

/Files/images/P91109-111010.jpg

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Київської облдержадміністрації Відділ освіти Кагарлицької районної державної адміністрації Опорний загальноосвітній навчальний заклад Мирівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Перспективний план розвитку школи

Опорний загальноосвітній навчальний заклад Мирівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

вул.Гагаріна, 25, с. Мирівка, Кагарлицький район

Київська область, Україна, 09241,

тел.: (04573)3-62-31

E-mail: mirovkaecol@ukr.net Веб-сайт : http://myrivka-school.edukit.kiev.ua/

Мирівка - 2017

\

ЗМІСТ

І. Паспорт опорної школи.

ІІ. Вступ

ІІІ. Пріоритетні напрямки роботи школи на 2016/2021 н. р.

1 .Забезпечення та розвиток матеріально-технічної бази школи.

2 . Мережа класів та контингент учнів .

3. Розвиток кадрового потенціалу .

4. Перспективний план проходження курсової перепідготовки та атестації

педагогічних працівників.

5. Профілізація навчання та поглиблене вивчення предметів.

6.Перспективний план внутрішкільного контролю за викладанням предметів.

7. Основні напрямки виховної роботи школи.

І. Паспорт опорної школи

І.Повна назва закладу: Опорний загальноосвітній навчальний заклад Мирівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів.

Адреса закладу: 09241, Київська область, Кагарлицький район., с. Мирівка,

вул. Гагаріна, 25

Ліцензія (від 21.12.2010, № 001410, наказ Головного управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації від 20.12.2010 № 374, виданого на підставі рішення Регіональної експертної ради з питань ліцензування та атестації навчальних закладів від 15.12.2010 протокол № 112)

Статут затверджений наказом відділу освіти Кагарлицької РДА від 21.12.2016року.

Кількість учнів у закладі - 176

ІІ. Адміністрація школи:

Директор школи - Муковоз Анатолій Миколайович , освіта вища

Рік призначення на посаду - 15.08.2011

Заступник директора з НВР –Приліпко Олена Миколаївна , освіта вища

ІІІ. Матеріально–технічне забезпечення:

Кількість навчальних корпусів - 2

Тип приміщення - типове.

Загальна площа приміщень 2400 м. кв.

Кількість класних кімнат 21

Кількість навчальних кабінетів:

початкового навчання -4,

математики - 1,

фізики – 1,

біології – 1,

хімії – 1,

історії - 1,

української мови та літератури – 1,

зарубіжної літератури – 1,

іноземної мови -1,

інформатики - 1,

навчальних майстерень -2,

ігрова кімната -1,

спортивний зал -1,

їдальня-1.

Організація харчування - за батьківську плату

Наявність вбиралень (їхній стан) - 5 вбиралень (задовільний)

ІV. Забезпеченість шкільними автобусами для підвезення дітей:

Кількість дітей, які потребують підвезення - 69

Кількість власних автобусів – 1 Відстань до філій - у межах до 11 км.

V. Технічні засоби навчання:

Кількість комп’ютерних класів та рік їх випуску – 1 , 2008рік

Кількість комп’ютерів –( 8+1)- 9

Кількість учнів на 1 комп'ютер (із врахуванням дітей із філій) - 6

Мультимедійні класи –5 . Лінгафонний кабінет – 1

Всього комп’ютерів в школі -30

Проектори – 6

Телевізори – 9 ( 42д )

VІ. Відомості про бібліотеку:

Площа приміщення-48 м.кв.

Забезпеченість підручниками по класах (кількість) - 100%

Художня література (кількість) – 5747

Науково-популярна література ,посібники , довідкова та краєзнавча література (кількість) -336

VІІ. Кадрове забезпечення:

Всього педагогічних працівників - 18

Із них мають :

кваліфікаційну категорію “спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії ” - 11

кваліфікаційну категорію “спеціаліст першої кваліфікаційної категорії ”- 4

кваліфікаційну категорію “спеціаліст - 3

Педагогічне звання :

“Учитель-методист ” - 1

“Старший учитель ” - 3

Розподіл працівників за віком:

- до 30 років - 2

- 31 – 40 років -2

- 41 – 50 років - 10

- 51 – 55 років – 1

- понад 55 років - 3

Стаж педагогічної роботи:

- від 3 до 10 - 1

- від 10 до20 - 5

- 20 років і більше – 12

VІІІ. Науково–методичне забезпечення закладу:

Назва науково–методичної проблеми, над якою працює колектив “ Шляхи вдосконалення навчально-виховного процесу через запровадження інформаційно – комунікаційних технологій ”

Зв'язок з вищими навчальними закладами – НУБіП

- Білоцерківській аграрний

університет;

-АПН інститут психології.

ІХ. Створення умов для рівного доступу до якісної освіти:

Охоплення дітей навчанням:

- профільним навчанням (їх назва, класи) - 11 клас –

фізико - математичний профіль;

10 клас - універсальний

поглибленим вивченням окремих предметів (їх назва, класи) - немає факультативи та курси за вибором (їх назва, класи):

1-4 класах по 1 годині на підсилення вивчення української мови ;

1-4 х класах по 1годині курс за вибором “ Права дитини ” з метою розвитку комунікативної компетентності, етики спілкування та культури мовлення, формування особистості, яка б зберігала культурно-мовленнєві традиції українського народу.

-5-6 класи факультатив “ Розв’язуємо текстові задачі ” ,

-5-6 класи факультативний курс “Основи хімічних знань ” ,

-6 клас факультативний курс “Фізика дивовижного ” ,

-7клас факультативний курс “ Вибрані питання алгебри ”

-8 клас курс за вибором “Основи кліма­то­логії та метеорології ”

-8 клас факультативний курс “Хімія в побуті ”

-8-9 класи факультативний курс “ Практикум з правопису української мови

-8-9 класи індивідуальні заняття з математики,

-9 клас курс за вибором “Економічна і соціальна географія Київської області ”

Х. Необхідність у поповненні матеріальної бази школи:

Капітальний ремонт:

Заміна водонапірної вежі

Ремонт коридору та 4 класних кімнат- корпус 2

Ремонт системи опалення корпус -2

Технічні засоби навчання:

Телевізори (діагональ 42 d) –2

Ноутбуки – 5

Мультимедійні комплекси - 8

Меблі:

Комплекти парт – 2 (по 20шт.)

Спортінвентар - м’ячі футбольні , баскетбольні , волейбольні ,

лижі – 20 пар.

Майстерні :

Столярна майстерня - свердлильний верстат – 1, випалювачі з регулятором потужності – 10, столярні дрібнозубі ножівки для змішаного пиляння – 10, набір стамесок - 10, набір доліт – 10, рубанки – 10, набір різців для геометричної різьби – 10, , набір свердл для деревини-1, набір надфілів -10, киянки – 10.

Слюсарна майстерня –зубила-10, слюсарні ножівки - 10, молотки -10, слюсарні ручні ножиці – 10, штангенциркулі -10, захисна сітка – 10, набір напильників – 10, набір мітчиків -10, набір плашок -10, набір свердл по металу -3. Обслуговуючої праці – швейні машинки – 4.

Інше:

Жалюзі в кабінети - 4 кабінети

Електрична сковорода -1.

Підсилювач – 1

ХІ. Організація пришкільних таборів та роботи з обдарованими дітьми:

З 2010 року працює пришкільних табір з денним перебуванням “Сонечко” яким було охоплено по 40 учнів кожного року.

Традиційно учні беруть участь у Всеукраїнських олімпіадах та конкурсах (Всеукраїнський математичний конкурс “Кенгуру”, Всеукраїнський фізичний конкурс “Левеня” ,Всеукраїнський природничий конкурс “Колосок”, мовний конкурс “Соняшник”, захист науково-дослідницьких робіт, Всеукраїнський конкурс англійської мови “Грінвіч”, “Пазл”, “Патріот”, районний конкурс “Таланти твої Кагарличчино” , “Калиновий віночок ” ,та інші…).

ІІ. Вступ

Концепція розвитку Опорного загальноосвітнього навчального закладу Мирівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів зумовлена якісним оновленням змісту освіти, який полягає в необхідності привести її у відповідність із європейськими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо якісної та доступної освіти. Пріоритетними напрямами розвитку освіти є навчання та виховання учнів щоб випустити зі школи конкурентоспроможного випускника - "всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора - здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя". Потрібне впровадження сучасних інформаційних технологій у навчально-виховний процес. З тим нагальною залишається здатність особистості формувати міжособистісні стосунки, вступати в комунікацію, володіти різними соціальними ролями. Основні шляхи розвитку школи направленні на реалізацію концепції "Нової української школи" складовими якої є:

1. Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

2. Педагогіка, що грунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.

3. Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.

4. Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.

5. Наскрізний процес виховання, який формує цінності.

6. Нова структура школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.

7. Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію.

8. Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.

9. Сучасне освітнє середовище.

вона скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника, особистості. Щоб знайти своє місце в житті, ефективно освоїти життєві та соціальні ролі, випускник має володіти певними якостями, вміннями:

• бути гнучким, мобільним, конкурентноздатним, уміти інтегруватись у

динамічне суспільство, презентувати себе на ринку праці;

• критично мислити;

• використовувати знання як інструмент для розв'язання життєвих проблем;

• генерувати нові ідеї, ухвалювати нестандартні рішення й нести за них

відповідальність;

• володіти комунікативною культурою, уміти працювати в команді;

• уміти запобігати та виходити з будь-яких конфліктних ситуацій;

• цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації в

професійному й особистісному плані, так і в інтересах суспільства,

держави;

• уміти здобувати, аналізувати інформацію, отриману з різних джерел,

застосовувати її для індивідуального розвитку і самовдосконалення;

• бережливо ставитися до свого здоров'я та здоров'я інших як до найвищої

цінності;

• бути здатним до вибору численних альтернатив, які пропонує сучасне

життя. Фаховість педагогічних працівників та матеріально-технічна база може стати базою для реалізації запитів батьків та учнів.

ІІІ. Приоритетні напрямки роботи школи на 2016/2021 н. р.

- Якісна загальноосвітня підготовка учнів на рівні державних стандартів на основі інноваційних технологій навчання.

- Системне використання інформаційно-комунікативних технологій в навчально-виховному процесі, методичній та управлінській діяльності.

- Розвиток і реалізація індивідуальних творчих можливостей в навчальній та позакласній діяльності .

- Профілізація старшої школи .

- Збереження психічного і фізичного здоров’я учнів.

- Формування соціальної свідомості учнів в процесі громадянського виховання та реалізації соціальних проектів, актуальних для територіальної громади.

Розглядаємо кілька напрямів:

· Профільність навчання (для учнів 10-11 класів, допрофільна

підготовка для учнів 8-9 класів);

· Школа повного дня (для учнів 1- 7 класів):

· Здоров’язберігаючі технології;

· Національно-патріотичне виховання.

Профільність є ефективним засобом диференціації навчання у старшій школі, вона має на меті забезпечити більш глибоку підготовку старшокласників у тій галузі знань і діяльності, до яких у них сформувались стійкі інтереси і здібності. Тому відповідно до запитів учнів та батьків на базі школи можна здійснювати навчання в 10-11 класах за різноманітними профілями:

- Філологічний (українська філологія),

- Математичний,

- Фізико – математичний,

-Технологчний,

- Інформаційно-технологічний,

- Універсальний.

Майстерні в школі, доступні для користування: столярна, слюсарна, на базі яких можна організувати відповідний профіль, навіть, здобувати певну професію.

Школа повного днярозрахована на учнів 1-4 класів. Це період адаптації дитини до школи та життя, фізичного, психологічного, соціального, інтелектуального становлення та розвитку .

Завдання на ступенях:

І ступінь: 1- 4 кл. – школа повного дня забезпечує:

· становлення особистості дитини, його інтелектуальний, соціальний та фізичний розвиток;

· формування в учнів навчальної діяльності (уміння вчитись) шляхом оволодіння організаційними, вербально-логічними, пізнавальними і контрольно-оцінюючими уміннями і навичками;

· придбання особистого досвіду культури поведінки в соціальному і природному оточенні, співпраця в різних видах діяльності;

· забезпечення умов для виявлення, розвитку і реалізації індивідуальних здібностей, нахилів та інтересів дитини;

· адаптація дитини до шкільного життя, де головним пріоритетом є навчальна діяльність, формування початкових освітніх умінь та навичок;

· розвиток творчих здібностей через участь у роботі гуртків.

ІІ ступінь: 5 - 7 кл. – школа повного дня створює оптимальні умови для:

· розвитку інтелектуальних здібностей учнів у форматі державних програм і стандартів освіти;

· формування психологічної готовності до вивчення навчальних предметів, логічної та образної пам’яті, інтелектуальних навичок;

· розвитку варіативності, незалежності мислення, уміння користуватися власними розумовими операціями, оперувати знаково-символічними системами (моделювання, розуміння графічної мови, понятійне, абстрактне і вербальне мислення, образно-схематичне);

· формування здібності до самореалізації, самоконтролю, творчого уявлення, адекватної самооцінки, рефлексії як усвідомлення себе і своєї діяльності;

· формування цілісної картини світу, оволодіння засобами пізнавальної і комунікативної діяльності, уміннями отримувати інформацію, переробляти і використовувати знання;

· визначення у виборі напрямків навчання і творчої діяльності в позаурочний час, забезпечення різнобічного розвитку особистості у процесі навчання і виховання;

· виховання навичок культури поведінки, дотримання режиму дня, правил індивідуальної гігієни; соціальна адаптація дитини;

· розвитку самостійності мислення, здібності до самоосвіти, саморозвитку, самовиховання, які необхідні для становлення особистісного образу та ефективної взаємодії з людьми, природою, соціумом;

· забезпечення успішної систематизації знань, умінь і навичок і цілісне сприйняття оточуючої дійсності за допомогою впровадження міжпредметних зв’язків базового і додаткового компонентів навчального плану;

· забезпечення умов, які реалізують оптимальний перехід дітей до наступних ступенів навчання.

Впровадження здоров’язберігаючих технологій в навчально-виховний процес.

Впровадження здоров’язберігаючих технологій потребує в учителя, по-перше, не допускати перевантаження учнів, визначаючи оптимальний обсяг навчальної інформації й способи її надання, враховувати інтелектуальні та фізіологічні особливості учнів. Передбачати зміну видів діяльності, чергування інтелектуальної, емоційної, рухової видів діяльності; групової й парної форм роботи, які сприяють підвищенню рухової активності, вчать вмінню поважати думки інших,та висловлювати власні думки, проведення ігор та ігрових ситуацій, нестандартних уроків, інтегрованих уроків.

Технології навчання здоров’ю – гігієнічне навчання, формування життєвих навичок (керування емоціями, вирішення конфліктів), профілактика травматизму та зловживання психоактивними речовинами, статеве виховання. Ці технології реалізуються завдяки включенню відповідних тем до предметів загально-навчального циклу, введення до варіативної частини навчального плану нових предметів, організації факультативного навчання та додаткової освіти – предметів: основ здоров’я, уроків фізичної культури, Я у світі;

Знання, володіння і застосування здоров’язберігаючих технологій є важливою складовою професійної компетентності сучасного педагога.

1. Забезпечення та розвиток матеріально-технічної бази школи

Це - їдальня на 82 місць, 1 спортивний зал, 13 класних кімнат, комп’ютерний клас, кабінет народознавства, бібліотека,майстерні,ігрова кімната .

Забезпеченість підручниками по класах - 100%

Художня література (кількість ) – 5747

Науково-популярна література ,посібники , довідкова та краєзнавча література (кількість) -336 Внутрішні туалети, футбольний стадіон, площадки для гри в баскетбол, волейбол, гандбол , площадка з тренажерами. Школа забезпечена доступом до мережі Інтернет, 6 сучасними телевізорами (42d), всі кабінети мають комп’ютери та доступ до мережі Інтернет , зроблено капітальний ремонт коридорів центрального корпусу, кабінетів хімії та фізики, замінено повністю вікна та двері класних кімнат .

Планується:

Замінити водонапірну вежу.

Провести ремонт їдальні та кухні.

Провести ремонт коридору та 4 класних кімнат - корпус 2

Відновити централізоване опалення корпусу -2

Замінити двері запасного виходу з спортивного залу.

Для повного технічного оснащення закладу потрібно придбати:

Інтерактивні мультимедійні комплекси – 8шт.

Переносні цифрові лабораторії для кабінетів хімії,фізики та біології.

Планшети для учнів початкової школи -60 шт.

Телевізори (діагональ 42 d) – 8шт.

Ноутбуки – 8шт.

Одномісних парт (40 шт) в початкову школу.

Систему відеоспостереження.

Оновити матеріальну базу столярної та слюсарної майстерні. Поновити спортивний інвентар.

2. Мережакласівта контингентучнів

Здійснюється підвіз учнів, в тому числі за програмою «Шкільний автобус»

станом на 30 .09.2016 року

Населений пункт Вид транспорту Кошти Всього по маршруту
рейсовий шкільний адміністрації батьків
Сущана - 12 12 - 12
Горохуватка 1 - 1 - 1
Бендюгівка - 14 14 - 14
Шпендівка - 10 10 - 10
Всього 1 36 37 - 37

Кількість учнів станом на 30.09.2016

Клас Кількість учнів
1 12
2 12
3 13
4 12
5 12
6 8
7 12
8 14
9 14
10 7
11 5
Всього 121

Перспективна мережа

Опорного загальноосвітнього навчального закладу

Мирівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

на 2016/2017 - 2018/2019 навчальні роки

2016/2017 2017/2018 2018/2019
Класи Кількість класів Кількість учнів Кількість класів Кількість учнів Кількість класів Кількість учнів
1 1 12 1 12 1 12
2 1 12 1 12 1 12
3 1 13 1 12 1 12
4 1 12 1 12 1 12
5 1 12 1 10 1 12
6 1 8 1 12 1 10
7 1 12 1 8 1 12
8 1 14 1 11 1 8
9 1 14 1 15 1 11
10 1 7 1 13 1 15
11 1 5 1 8 1 13
Всього 11 класів 121 учнів 11 класів 123 учнів 11 класів 129 учнів

3. Розвиток кадрового потенціалу

Мирівська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів сьогодні - це одна з найбільших сільських загальноосвітніх навчальних закладів району з проектною потужністю 360 учнів(новий корпус). Загальна кількість учнів станом на

15.05.2016 року - 120 учнів (11 класів). Середня наповнюваність класів по школі – 11 учнів.

В школі працює 18 педагогічних працівниів, з них мають звання:

Педагогічне звання :“вчитель-методист” – 1, “старший вчитель” – 3,

кваліфікаційну категорію “спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії ” - 11

кваліфікаційну категорію “спеціаліст першої кваліфікаційної категорії ”- 4

кваліфікаційну категорію “спеціаліст” - 3

нагороджені знаком “Відмінник освіти Казахстану”– 1 .

Вакантних посад немає.

Школа працює в одну зміну. Функціонує 1 група продовженого дня ( 1/2 ставки).

В школі діє 4 методичних об’єднань, з них МО класних керівників та 3 предметних: МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу, вчителів природничого циклу, вчителів початкових класів. Згідно перспективного та річного плану роботи школи педагогічний колектив працює над єдиною науково-методичною проблемою “Шляхи вдосконалення навчально-виховного процесу через запровадження інформаційно-комунікаційних технологій”.

З метою реалізації психолого-педагогічної проблеми вчителі школи пройшли навчання за програмою Intel “Навчання для майбутнього”. На даний час 17 членів педагогічного колективу прослухали курси Intel “Навчання для майбутнього” і отримали посвідчення. Школа є закладом на базі якого здійснюється підготовка педагогічних працівників за програмою Intel “Навчання для майбутнього.

Результативність

участі учнів у районному, обласному етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін у 2014/2015 ,2015/2016 н.р.

2014/2015 н.рік

Черидниченко Юлія - 9 клас

ІІІ місце з української мови та літератури - учитель Шевченко Л.О.

Ткаченко Олександра - 8 клас:

ІІ місце з інформатики - учитель Руденко Л.А.

Махиня Ірина – 11 клас:

ІІ місце з української мови та літератури - учитель Шевченко Л.О.

І місце з математики - учитель Примачук О.М.

ІІ місце з хімії - учитель Турук Л.П.

ІІ місце з географії - учитель Муковоз А.М.

ІІ місце з фізики - учитель Руденко Л.А.

Суп Микола - 9 клас

ІІІ місце з географії - учитель Муковоз А.М.

Суп Микола - 9 клас приймав участь в І (районному) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАНУ (учитель трудового навчання Надієнко В.І.) та захищав свою роботу в МАНу на обласному етапі.

А також учні школи брали участь в різноманітних конкурсах та стали переможцями та лауреатами:

- конкурс знавців української мови ім.. П. Яцика - Махиня Ірина - І місце (учитель Шевченко Л.О.) ,Джулай Владислав ( 6 клас ) ІІ місце (учитель Шевченко Л.О.), Ширій Віталій ( 9 клас ) ІІ місце (учитель Кажукало Н.І.).

ІV Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка - , Джулай Владислав ( 6 клас ) І місце (учитель Шевченко Л.О.),Махиня Ірина - І І місце (учитель Шевченко Л.О.),

Суп Микола ( 9 клас ) ІІ місце (учитель Шевченко Л.О.)

Вчителі Руденко Л.А., Примачук О.М. організували учнів школи для участі у Міжнародних конкурсах: з математики “Кенгуру” – 28 учнів,, з фізики “Левеня” – 8 учнів та в конкурсі “Бобер” – 6 учнів

у 2015/2016 н. рік

Джулай Владислав Васильович - 7 клас

І місце з української мови та літератури - учитель Шевченко Л.О.

Порожня Олександра - 7 клас:

ІІІ місце з хімії - учитель Муковоз С.І.

ІІІ місце з фізики - учитель Руденко Л.А.

Примачук Максим Григорович – 8 клас:

ІІ місце з географії - учитель Муковоз А.М..

Лимар Владислав Вікторович - 9 клас

І місце з трудового навчання - учитель Надієнко В.І.

А також учні школи брали участь в різноманітних конкурсах та стали переможцями та лауреатами:

- конкурс знавців української мови ім.. П. Яцика - Мазур Руслана - ІІІ місце (учитель Шевченко Л.О.)

В конкурсах “Таланти твої, Кагарличчино” в номінації “Хореографія”:

колектив учнів 2-4 класів – ІІ місце ( Муковоз С.І.) та районному огляді – конкурсі дитячої творчості “Калиновий віночок” в номінації “Народна вишивка”:І вікова категорія (1-4 класи) ІІІ місце Пустовіт Анастася – 2 клас

( Мельнікова Л.І.), в номінації “Робота з папером” : І вікова категорія ІІІ місце Ширій Віталіна – 2 клас ( Мельнікова Л.І.).

Участь учнів і вчителів школи у конкурсах 2014/2015 ,2015/2016 навчальний рік

Конкурс Учень Клас Вчитель Шкіль- ний рівень Районний рівень Обласний рівень
1 МАН Суп М. 9 Надієнко В.І. І І
2 Поетичний конкурс «ЗЕРНА ДОБРОТИ» Махиня І. 11 Шевчченко Л.О. І І лауреат
3 Міжнародного конкурсу з інформатики «Бобер» 6 8-9 Руденко Л.А.
4 Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» 28 2-9 Примачук О.М.
5 Міжнародного фізичного конкурсу “Левеня” 8 8-9 Руденко Л.А.
6 Всеукраїнський конкурс «Інноваційний урок з фіз..кул.та урок фіз.кул. з елементами футболу» Надієнко В.І. Самоткал Л.С.
7 Всеукраїнський конкурс «Учитель року-2016» Ширій М.І. Примачук О.М. Приходько Н.В. Сапінська І.В. І І І ІІ
8 Участь у Шостій , Сьомій Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти - 2015,2016» Шевченко Л.О. Приліпко О.М. , Маруженко М.Г., Муковоз С.І.
9 Районні семінари: Вчителів зарубіжної літератури; Бібліотекарів ; Початкові класи – 4клас Маруженко М.Г. Надієнко Л.Г. Кажукало Н.І.

4. Перспективний план проходження курсової перепідготовки та атестації

педагогічних працівників.

№ п/п П.І.Б. Спеціальність за дипломом З якого часу працює в данній школі Атес тація Курсова перепідг отовка 2015-2016 н. р. 2016-2017 н. р. 2017-2018 н. р. 2018- 2019 н. р. 2019- 2020 н. р. 2020- 2021 н. р.
1 Муковоз Анатолій Миколайович Географія Біологія №4372 25.10.2013 2006 2013 2013 +
2 Приліпко Олена Миколаївна Біологія №5657 07.12.2012 1987 2013 2012 +
3 Примачук Ольга Михайлівна Мате мат.Фізика АД №0214 Жовтень 2013- травень2015 №538 18.01.2013 1984 2014 2015 +
4 Ширій Микола Іванович Історія АГ №1171 07.03.2014 1993 2012 2014 +
5 Кажукало Надія Іванівна Поч. н-ня ПК №02139618/ 2834-16 03.06.2016 1992 2014 2016 + +
6 Маруженко Марія Григорівна Рос. літ. Серія ПК №02139618/ 2235-16 26.04.2016 1985 2016 2016 + +
7 Шевченко Любов Олександрівна Укр. мова Літер.№1543 01.03.2013 1987 2014 2013 +
8 Приходько Наталія Валеріївна Анг.мова АГ№3210 26.09.2014 2015 2013 2014 +
9 Руденко Лариса Анатоліївна Трудове фізикаАГ№2850 06.06.2014 1996 2012 2014 +
10 Мельнікова Любов Іванівна Поч. н-ня №9050 08.02.2013 1987 2012 2013 +
11 Остаписько Ганна Петрівна Поч. н-ня №312 18.01.2013 1984 2013 2013 +
12 Самоткал Лариса Степанівна Поч. н-ня АД №1371 06.03.2015 1990 2015 2015 +
13 Сапінська Ірина Володимирівна Поч..навч Англ..мова АГ № 3208 26.09.2014 2006 2014 2014 +
14 Шевченко Валентина Ничипорівна Матетатика Фізика АЕ №0573 26.02.2016 2015 2016 2016 +
15 Улич Галина Михайлівна Вч.поч.кл. №5987 28.12.2012 2008 2013 2012 +
16 Муковоз Світлана Іванівна Хімія Біологія АЕ №0748 26.02.2016 2014 2008 2010 +
17 Надієнко Лілія Григорівна Вч.поч.кл. №3838 23.08.2012 2013 2010 2012 +
18 Надієнко Віктор Іванович Вч.ЗТД АД №2244 10.04.2015 2013 2015 2015 +
19 Чирикало Юлія Миколаївна Економіст Викладач економ.теорії та інформатики 2014 +

5. Профілізація навчання та поглиблене вивчення предметів

Основними завданнямисистеми профільного навчання в школі є :

-забезпечення можливостей до рівного доступу учнівської молоді до

здобуття загальноосвітньої профільної та початкової допрофесійної

підготовки, неперервної освіти впродовж усього життя;

- виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання

й мобільності в умовах реформування сучасного суспільства.

- створення умов для навчання старшокласників відповідно до їх

професійного самовизначення ;

- організація і проведення самостійної експериментальної пошуковї

роботи,володінняінтерактивнимиінформаційно-комунікативними технологіями ;

- робота з обдарованими дітьми;

- формуванняпсихолого-комунікативноїкомпетенції, вмінняорганізовуватинавчання на основі співпраці, створення ситуації успіху;

- участь учнів в олімпіадах, конкурсах, МАН , турнірах;

- оволодіння методикою викладання відповідно до профілю навчання;

- необхідне знання вчителем вікової психології;

- вдосконалення змісту освіти в профільних класах;

- здобуття якісної освіти, яка відповідає їх профілю.

Цьому сприяють успішно реалізовані у школі заходи щодо впровадження профільного навчання. А це:

-моніторингові дослідження запитів учнів щодо задоволення освітніх потреб;

-організація просвітницької роботи серед учнів та їхніх батьків про формування мережі профільних класів;

- проведення профорієнтаційної роботи серед учнів 8-9 класів;

-діагностика професійної підготовленості вчителів до роботи у

профільних класах та організація методичної роботи для них;

- забезпечення психолого-педагогічного та методичного супроводу учнів, батьків та педагогічних працівників щодо впровадження профільного навчання;

- поповнення методичної та матеріальної бази навчальних кабінетів з предметів поглибленого вивчення та профільного навчання;

- забезпечення бібліотеки школи комплектами наукової, довідкової, науково - популярної літератури та програмними засобами навчання;

- вивчення нормативно-правової бази, законодавчих актів, інструктивно - методичних рекомендацій щодо профільного навчання учнів;

- організація роботи з Центром зайнятості;

- створення на базі школи консультативного центру з профорієнтаційної роботи НУБіП

- діагностики професійного спрямування учнів, розробці пам’яток, анкет щодо визначення нахилів та потреб учнів;

-вивчення мотивів вибору школярами майбутнього профілю навчання,

- забезпечення відстеження змін у освітніх запитах учнів через моніторинг учнів 7 та 9 класів;

-організація дотримання наступності між допрофільною підготовкою та профільністю навчання;

- здійснення моніторингу працевлаштування випускників та вибору їх професій.

Відповідно статті 15 Закону України “ Про загальну середню освіту” вводяться додаткові години на вивчення окремих предметів з урахуванням інтересів та побажань учнів:

В 1-4 класах введено по 1 годині на підсилення вивчення української мови.

В 1-4 х класах з метою розвитку комунікативної компетентності, етики спілкування та культури мовлення, формування особистості, яка б зберігала культурно-мовленнєві традиції українського народу, введено курси за вибором: “ Права дитини ” по 1годині .

Для засвоєння учнями державної мови відповідно до норм офіційного спілкування, оволодіння знаннями про особливості ділового стилю, навичок комунікативного виправданого використання засобів мови, розвитку творчих здібностей учнів у 8 – 9 класах вивчається факультатив “ Практикум з правопису української мови ” по 1 годині на тиждень.

Для сприяння учнями високого рівня математичної підготовки, вмінню розв’язувати нестандартні задачі та допрофільної підготовки учнів вивчаються факультативи у 5 та 6 класах “ Розв’язуємо текстові задачі ” ,

у 7 класі “ Вибрані питання алгебри ” по 1 годині на тиждень , в 8 та

9 класах для корекції знань та роботи з обдарованими учнями з математики виділено по 1 годині для індивідуальної роботи . На посилення міжпредметних зв’язків математики з профільними предметами з фізики в

6 класі “Фізика дивовижного ” (1 год ), та для оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні явища вивчаються факультативи у 8 класі “Хімія в побуті ” (1 год ) , в 5 класі “ Основи хімічних знань ” (1 год) , які також орієнтовані на посилення міжпредметних зв’язків математики з профільними предметами.

Для розвитку у школярів почуття гідності, усвідомленні ними своїх прав і свобод, здобутті знань про захист прав дитини та механізми цього захисту, громадянської відповідальності, готовності до компетентної участі в житті суспільства, учні 9 класу будуть вивчати курс за вибором “Економічна і соціальна географія Київської області ”, а у 8 класі “Основи кліма­то­логії та метеорології” 0,5 год. на тиждень.

6. Перспективний план внутрішкільного контролю за викладанням предметів

№ п/п Предмети 2016 2017 2018 2019 2020 2021
І півріччя ІІ півріччя І півріччя ІІ півріччя І півріччя ІІ півріччя І півріччя ІІ півріччя І півріччя ІІ півріччя І півріччя ІІ півріччя
1 Українська мова та література +
2 Зарубіжна література +
3 Іноземна мова (англійська) + +
4 Російська мова
5 Математика +
6 Інформатика +
7 Історія +
8 Правознавство +
9 Людина і світ +
10 Природознавство +
11 Географія +
12 Економіка +
13 Біологія +
14 Фізика +
15 Астрономія +
16 Хімія +
17 Музичне мистецтво +
18 Образотворче мистецтво +
19 Художня культура +
20 Фізична культура + +
21 Основи здоров’я + +
22 Захист Вітчизни +
23 Трудове навчання
24 Екологія +
24 Самоткал Л.С. +
26 Кажу кала Н.І. +
27 Остаписько Г.П. +
28 Мельнікова Л.І. +
29 Стан роботи ГПД
30 Стан позакласної та гурткової роботи +
31 Трудове виховання +
32 Морально-правове виховання +
33 Художньо-естетичне виховання +
34 Національно-патріотичне виховання +

7 Основні напрямки виховної роботи школи

Обов’язковою складовою навчально-виховного процессу є національно-

патріотичне виховання.

формування особистості,патріота, громадянина, зорієнтованого на систему цінностей та потреби сучасного соціуму, здатної до соціальної адаптації в суспільстві, компетентної у власному життєвому виборі; вмотивованої на подальше навчання, самоосвіту, яка прагне до трудової діяльності, побудови кар’єри; орієнтованої у традиціях вітчизняної та світової культури; налаштованої на пошук і самовдосконалення.

Виховні завдання:

·прищеплення загальнолюдських цінностей – людського життя, добра, краси, справедливості;

·виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;

·сприяння набуттю учнями соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українців та формування духовних цінностей українського патріота,

·підтримка кращих рис українців – працелюбності, прагнення до свободи, любові до природи та мистецтва, поваги до старших.

Реалізація завдань через:

- проведення лінійок, різноманітних шкільних заходів,це робота загону

“Милосердя”, зустрічі з учасниками АТО, волонтерська діяльність,

- екскурсії в сільський історико-краєзнавчий музей, співпраця з

громадськими організаціями, робота гуртків військово-патріотичного

напрямку.

Для реалізації вищевказаних напрямів в школі є матеріально-технічна база та забезпечення професійними педагогічними кадрами.

Кiлькiсть переглядiв: 2817

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Комунальний заклад Кагарлицької міської ради " Мирівський ліцей"

вул. Гагаріна, 25,
09241,Україна, Київська область, Обухівський район,
с. Мирівка

Дата останньої зміни 11 Жовтня 2023

Цей сайт безкоштовний!