• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методична скарбниця

Методичні цікавинки

Пам’ятка для батьків
Можливі причини складностей у навчанні дітей
1. Дитина нездорова.
2. Учень швидко стомлюється, а регулювати свій темп неспроможний.
3. Батьки не вміють допомогти учневі або ставляться до нього як до підлітка (пояснять лише раз, вважаючи, що цього досить) або як до малюка – повторюють те саме безліч разів.
4. Дорослі не вміють зацікавити дитину навчальною працею як захопливою грою.
5. Дитина не в змозі уважно працювати в школі і вдома,оскільки навчальна завантаженість для неї непосильна (не звикла працювати).
6. Батьки надто пригнічують учня погрозами й покараннями. Не вміють своєчасно схвалити й підбадьорити маленьку людину.
7. Дорослі не вміють чітко пояснювати, давати ділові поради.
8. Батьки не дотримуються принципу єдності вимог у навчанні:кожен нав’язує дитині свій стиль роботи.

Поради батькам, що допомагають дітям учитися
1. Намагайтеся займатися з дитиною так, щоб вона не нудьгувала під час занять. Інтерес – найкраща з мотивацій.
2. Повторюйте вправи. Розвиток розумових здібностей дитини визначають час і практика. Якщо якась вправа не виходить, зробіть перерву, поверніться до неї пізніше або запропонуйте дитині легший варіант завдання.
3. Не виявляйте зайвої тривоги з приводу недостатніх успіхів і незначного просування або навіть деякого регресу вашої дитини.
4. Будьте терплячими, не поспішайте, не давайте дитині завдань, що виходять за межі її інтелектуальних можливостей.
5. У заняттях з дитиною треба знати міру. Не змушуйте дитину виконувати вправу, якщо вона весь час крутиться, стомилася, неврівноважена. Спробуйте визначити межі витривалості дитини, збільшуйте тривалість занять щоразу на невеликий відрізок часу.
6. Бажано використовувати ігрову форму занять, оскільки діти погано сприймають чітко регламентовані, повторювані, монотонні заняття.
7. Уникайте несхвальної оцінки, знаходьте слова підтримки, частіше хваліть дитину за терпіння, наполегливість тощо. Ніколи не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Формуйте в неї впевненість у своїх силах, високу самооцінку.
Пам’ятка для вчителів.
Як можна сприяти формуванню внутрішньої мотивації досягнення школярем успіху

1. Менше використовуйте на уроках ситуацію змагання. Краще привчати дитину до аналізу й порівнянню своїх особистих результатів і досягнень
2. Намагайтеся не нав’язувати навчальної мети «згори». Спільна робота з дитиною може виявитися значно ефективнішою.
3. Намагайтеся уникати встановлення тимчасових обмежень там, де це можливо.
4. Стежте за тим, щоб навчанні завдання не тільки відповідали віковим межам, а й мали рівень оптимальної складності, тобто відповідали «зоні найближчого розвитку» дитини.
5. Давайте дитині право вибору навчального завдання, не обмежуючи при цьому її волі.
6. Бажано добирати навчальні завдання з елементом новизни й непередбачуваності, що сприяє формуванню внутрішнього інтересу під час його виконання.
7. Необхідно пам’ятати, що покарання за неправильне розв’язання завдань буде останнім і найменш ефективним способом, що завжди викликає в дитини негативні емоції.

Концептуальні постулати
Родина – не пасивний об’єкт впливу, а активний суб’єкт формування особистості.
Родина – це активно – педагогічна система.
Родина – пріоритетна сфера педагогічної праці.
Не змінювати, а розвивати власний потенціал родини.
Суспільство – помічник сім’ї у вихованні особистості.

Пам’ятка для учнів
Це дуже важливо
1. Допомагати товаришу. Не чекай, коли тебе попросять, допомагай, коли бачиш, що твоєї допомоги потребують інші.
2. Поважати старших. Поважай не тільки вчителя, батьків, а й усіх людей. Пам’ятай: кожен дорослий гідний поваги як трудівник, як людина. Не засмучуй їх своїми поганими вчинками.
3. Навчатися та працювати на совість. Не дозволяй собі лінуватися, не чекай, коли тебе змусять готувати уроки, примушуй себе сам.
4. Щодня робити хоча б одну добру справу. Будь чуйним: заспокой малюка, що плаче; пограйся з молодшим братом, сестрою, за невдачі підтримай товариша, допоможи мамі готувати обід або прибрати кімнату; переведи неспроможну людину через перехрестя; допоможи людині похилого віку донести сумку з продуктами до житла; зроби закупівлю продуктів для інваліда.
5. Відпочивати й розважатися розумно, не заважаючи іншим працювати й відпочивати. Гуляючи містом (селом), не галасуй, не кидай каміння, не зривай квітів, будь стриманим.


Це можуть усі, це можеш і ти!
1. Рано лягати спати і рано вставати.
2. Мати багато товаришів і серед них обов’язково вірного друга.
3. Займатися цікавими для себе справами тоді, коли виконано основну роботу.
4. Забувати образи, але пам’ятати, коли й за що ти образив іншого сам.
5. Не опускати рук перед труднощами. Якщо бути наполегливим – усе вдається!

Без цього не можна вважати себе людиною!
1. Цілеспрямованість – головна риса характеру. Обрати мету потрібно так щоб бути корисним для інших людей; розвинути свої сили й здібності, щоб совість була чистою, а поведінка – гідною.
2. Працелюбність – передумова будь-якого успіху в житті. Лінощі – мати всіх негараздів.
3. Мужність – це вміння жити за сумлінням, казати правду у вічі, не боятися труднощів і зла. Це вміння за необхідності пожертвувати своїми інтересами заради інших людей.
4. Вимогливість до себе й самокритичність – це шлях пізнання себе й умова самоповаги. Право вимагати від інших має той, хто вимогливий до себе.
5. Людяність, співчуття, милосердя, взаєморозуміння, вміння прийти на допомогу всім, хто цього потребує. Без цієї риси людина не здатна ані на дружбу, ані на справжнє кохання.
6. Нетерпимість до всього негативного в собі. Недоліки – мої найлютіші вороги.

Здолай себе
1. Дайте відповідь на запитання: «Ким і яким я хочу бути?». Визначте свою життєву мету, інакше не зрозумієте сенсу життя.
2. Перелічіть позитивні риси, необхідні для реалізації ваших життєвих планів, а також недоліки, що цьому заважають.
3. Визначивши недоліки, з’ясуйте їх причину. Коли причина полягає в зовнішніх обставинах, змініть їх, якщо в вас самих – змінювати доведеться себе.
4. Визначте ступінь шкідливості недоліку, негативної риси або вади для ваших життєвих планів, для інших людей, а потім ступінь стійкості всього негативного у своєму духовному житті.
5. Знайдіть опору в собі, в своїх кращих рисах, на які потрібно спиратися,щоб подолати свої недоліки.
6. Треба зненавидіти зле в собі та інших, щоб його подолати,і передусім вийти з середовища, яке підтримує вади. (В середовищі курців і наркоманів не кинеш палити й «кайфувати». Серед циніків не набудеш культури мови й поведінки.)
7. Навчитися стримувати себе, коли з’явиться спокуса знову піддатися ваді або проявити свою негативну рису. Тільки так можна виробити силу волі, необхідну для перемоги над собою.

Кiлькiсть переглядiв: 558

Коментарi